Till senaste kommentaren

Vad innebär det att det bara är skriftliga avtal som gäller vid telefonförsäljning?

En telefonförsäljare ringde mig och erbjöd mig ett billigare elabonnemang. När jag ångrade avtalet efter tre veckor blev jag nekad med hänvisning till den lagstadgade ångerrätten på 14 dagar.
Avtalet jag ingick var endast muntligt och jag har inte skrivit på något. Vilka rättigheter har jag?
Tyra Pettersson Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer


  • Hej Tyra och välkommen till vårt forum.

    När ett företag ringer upp en konsument för att sälja en vara eller tjänst är avtalet giltigt först när konsumenten gjort en skriftlig bekräftelse efter samtalet.

    Detta gäller dock bara försäljning av varor och tjänster som omfattas av
    distansköplagen. Om konsumenten själv ringer och gör en beställning gäller inte detta skriftlighetskrav.

    Om du har fler frågor kring detta kan du kontakta oss på
    telefonnummer: 08-535 389 26
    e-post: konsument@huddinge.se


    Med vänlig hälsning,
    Antonio Konsumentvägledare
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.