Hur lämnar jag in en felanmälan?
Gjorde en felanmälan, Men fick till svar att marken inte tillhör Huddinge kommun utan att det var Stockholms mark och att jag skulle göra en anmälan där. Det vore ju bra om ni tex kunde rastrera de områden i Huddinge som ni inte tar hand om pga annan markägare. Jag har noterat att andra har fått samma svar som mig. Och att jag ska behöva skriva en ny anmälan till Sthlm är ju direkt löjligt, den anmälan som jag skickat till er kan ni ju lätt vidarebefordra till vederbörande handläggare i Sthlm.
Mvh Mats
Mvh Mats
Följ inlägget
1
följare
Du har en mycket klok och användbar synpunkt gällande felanmälningsformuläret och appen. Det skulle vara en suverän hjälp för både invånarna och förr oss som hanterar felanmälningarna. Ditt förbättringsförslag har vi redan skickat vidare till berörda och vi kommer att jobba vidare med det.
Vi har som policy att vi skickar vidare till Huddinge samhällsfastigheter (HUSF), Huge eller andra markägare. Men just Stockholm är knepig eftersom de inte tar emot felanmälningar via mejl utan hänvisar till app eller telefon och det har vi ingen eller liten möjlighet att fullföja. Vi ska ta upp detta snarast på ett möte så alla gör och säger på samma sätt.
Tack än en gång för ditt utmärkta förbättringsförslag.
Med vänlig hälsning,
Hej Mats,
Det visade sig vara lätt att fixa markägare i appen och i webbkartan. Nu kan du tända skiktet "Stora markägare". Blå färg (vägarna och allmänningar) är Huddinge kommuns mark.
I dagsläget kan man inte se vad de olika färgerna betyder om man inte går in webbkartan men förklaringen är denna:
Privat fastighet är ofärgad.
Dessutom kan vi vidarebefordra felanmälningar även till Stockholm så jag ber om ursäkt att det inte gjordes med din anmälan.
Hoppas markägarskiktet kommer till nytta.
Med vänlig häsning,
Ja det var roligt och tydligen en enkel lösning men svårare att få till det som du efterfrågar nu men kanske på sikt. Vi ska titta på lösning.
Ha en fin vecka.
Med vänlig hälsning,
Hej.
Det är en vanlig syn på.Stuvsta torg. Ibland är det än värre när råttorev människor och fåglar har spritt it innehållet i påsarna.
Tack för ditt inlägg och välkommen till forumet.
Jag har skickat din felanmälan vidare till fastighetsägaren Huge Bostäder AB. Om du önskar kontakt med dem för att följa upp hur det går med ditt ärende kan du ringa direkt till Huges kundservice på 08-50236010 eller mejla till info@huge.se
Här via länken kan du hitta mer information om felanmälan till Huge Bostäder AB. Det går oftast snabbast att få svar på frågor omkring en felanmälan om du kontaktar fastighetsägaren direkt för att göra felanmälan 👍
Önskar dig en fortsatt fin eftermiddag 🍂
Med vänliga hälsningar,