Vilken policy har kommunens anställda när det gäller att svara på mail?
Vilka regler finns i kommunen gällande svarstid på mail.
Följ inlägget
0
följare
Tack för din fråga.
Kommunens servicecenters svarspolicy för mejl är att svara inom 48 timmar.
Ha en fortsatt trevlig dag!
En kommun (myndighet) måste lämna någon form av svar på en fråga oavsett hur frågan ställs till myndigheten exempelvis via mail, brev eller dylikt.
Det finns med andra ord inte några särskilda regler för mail. Om myndigheten inte kan eller bör svara på frågan ska myndigheten meddela frågeställaren det. Alla svar ska lämnas så snabbt som möjligt.
Den som vänder sig till en myndighet med en fråga av invecklat slag kan naturligtvis inte räkna med ett svar omgående.
Om myndigheten inte kan lämna svar inom rimlig tid bör den enskilda få besked om att myndigheten mottagit förfrågan och, om möjligt, besked om beräknad tid för handläggningen.
Hoppas att ovanstående gav svar på frågan.
Önskar dig en trevlig helg!