Var skickar jag min ansökan om färdtjänst?


Om du har svårt att åka med kollektivtrafiken kan du ansöka om färdtjänst. 

📌Tänk på att ansöka i god tid eftersom det kan ta upp till tre månader innan du får ditt beslut.

✔️Du ansöker om färdtjänst genom att skicka in ett läkarintyg som visar varför du behöver färdtjänst till oss på Servicecenter 👇

Postadress: 
Servicecenter/Färdtjänst
Kommunstyrelsens förvaltning
141 85 Huddinge


✔️När vi fått ditt läkarintyg kommer vi att skicka hem en ansökningsblankett för ifyllnad samt en kallelse till ett personligt möte med en färdtjänstutredare.

❗ Innan det är dags för det personliga mötet kan du fylla i din ansökningsblankett och skicka in till oss.

👉 Läsa mer om kraven för färdtjänst.

Efter ditt personliga möte skickar vi vidare din ansökan  och vår utredning till Trafiknämnden Region Stockholm som tar beslut om färdtjänst. Handläggningstiden kan variera men det tar vanligtvis 4-6 veckor för Trafiknämnden att fatta beslut.

💡 Om du väntar på ett beslut eller har frågor om ditt beslut kan du kontakta Färdtjänsten på Region Stockholm direkt på telefon 08-720 80 80.

På Region Stockholms webbplats kan du hitta mer information om att resa med färdtjänst.

✔️ Om du behöver hjälp med din ansökan kan du kontakta Huddinge servicecenter på telefon 📞 08-535 300 00 eller via mejl 📧 servicecenter@huddinge.se Det går även bra att besöka oss på servicecenter på Patron Pehrs väg 6 i Huddinge centrum. Vi har öppet måndag-torsdag kl 10-17 och fredagar mellan 10-15. 

❓ Har du frågor om riksfärdtjänst? 

👉 Riksfärdtjänst för dig i Huddinge 


Huddinge servicecenter (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.