Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Återkoppling på felanmälan i appen

Hej, jag har vid ett antal tillfällen felanmält i appen dålig asfalt, rullgrus som behöver sopas bort från vägbana, sopansamlingar runt återvinningsstation (förpackningscontainrer) och även skador/vassa objekt på lekplats. Jag fyller i mail och telefonnummer och ber om återkoppling. Inget verkar hända, vare sig återkoppling ang anmälan eller åtgärder på det jag påpekat.
Kommer felanmälningarna fram över huvudtaget?

Kommentarer

  • Hej Sara,

    Vad tråkigt att det inte fungerat med felanmälan i appen.
     
    Våra rutiner är att när det kommer in en felanmälan så läggs den in och du ska samtidigt få en återkoppling på att felanmälan är registrerad och ett ärendenummer. Sedan är det de som är ansvariga för att åtgärda problemet som ska eventuellt ge ytterligare återkoppling i ärendet.

    Vi saknar tyvärr idag systemstöd för att kunna ge återkoppling när en felanmälan är utförd, men hoppas kunna göra det framöver. Man ska dock alltid få en bekräftelse att en felanmälan är mottagen, om man valt det när man gjorde sin felanmälan på huddinge.se eller i appen.

    Jag kommer att kontakta dig per e-post för att ytterligare komma vidare med dina felanmälningar.

    Med vänlig hälsning

    Anders Servicecenter
  • Jag har samma erfarenhet. Antingen kommer felanmälningarna inte fram eller så arkiveras dom medvetet i runda arkivet eller så läggs dom nederst i högen. Återkoppling efter åtgärd förekommer inte.
    Johan
  • Jag har heller Aldrig fått återkoppling på felanmälningar jag gjort via app, via telefon el mail. Detta trots att jag alltid uttrycker önskemål om återkoppling Det enda jag får är ett automatsvar som säger att ni tagit emot mailet/anmälan.
    Som ovan personer skriver så händer det heller inte något med anmälan.. ingen åtgärd el förklaring om varför åtgärd inte görs..
    Dåligt!!
    Therese
  • Hej Terese och Johan

    Den återkoppling som man får från servicecenter är aldrig ett automatsvar utan kräver ett manuellt hanterande.

    Vi rapporterar till felanmälaren att deras anmälan är registrerad. Att övrig återkoppling brister är något kommunen arbetar med. Idag kan systemet tyvärr inte återkoppla när ett ärende byter status. Vår ambition är att det framöver ska ske med automatik, det vill säga att när en handläggare ändrar ett ärende från anmält till påbörjat eller avslutat ska det på något sätt återkopplas till den som gjort felanmälan.

    Har man ett ärendenummer är man alltid välkommen att ringa eller e-posta till oss på 08-535 300 00 eller servicecenter@huddinge.se för en uppdatering om vad som sker.

    Med vänlig hälsning
    Anders Servicecenter
  • Jag har aldrig fått en återkoppling. Kan man felanmäla felanmälningen?
    Yoga A
  • Hej Yoga

    Du kan lämna din synpunkt till gator@huddinge.se som är natur- och gatudriftsavdelningens officiella myndighetsbrevlåda.

    Med vänlig hälsning

    Anders Servicecenter

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.